De eerste aanzet is gedaan in december 2003.
Ons eerste schip is destijds aangekocht en heeft de naam UNION meegekregen.
Wij hebben met dit schip vooral veel op de Rijn gevaren, zand van Lommel in België naar Ottmarsheim Frankrijk voor een glasfabriek en veelal grind of veevoeder retour.
Het schip is gebouwd in 1961, lengte 85 mtr en 8,2 mtr breed met een tonnage van 1303.
Hier hebben we een jaar opgevaren.
Na de UNION zijn we een paar jaar werkzaam geweest in de Rijn-passagiers vaart om toch halverwege 2007 ons tweede vrachtschip aan te kopen.
Die hebben we de naam SULOMARO gegeven, met dit schip is erg veel naar de Moezel gevaren, vooral veel kolen vervoerd naar Frankrijk en granen mee terug naar Nederland.
Dit schip was groter van tonnage (2450 ton) met een lengte van 108 mtr bij 10,5 mtr breed.
Medio 2008 was er de mogelijkheid ons schip te verkopen en hebben we een schip met bouwjaar 2002 aangekocht, die we nog steeds met dezelfde naam rondvaren.
Hiermee wordt veel op de Rijn, Moezel, Main en ook de Donau gevaren en ook diverse vrachten vervoerd, in 2013/14 en deel 2015 hebben we in een lijndienst containers gevaren tussen Rotterdam en het noorden van Nederland.
Afmetingen zijn 110 mtr lang en 11,45 breed. Hierdoor ook groter in tonnage (2903 ton)
In februari 2016 is de hoofdmotor met keerkoppeling uit het schip geweest voor totale revisie.
Ontwikkelingen staan niet stil en uiteraard proberen wij dit zover als het lukt te volgen, onder andere betreft milieu en ontwikkeling. Zo is de hoofdmotor aangepast en voldoet nu aan de huidige milieu eisen, is er een katalysator geplaatst en een FWE systeem.
Aan boord zijn ook altijd onze twee viervoeters:
Joy (rechts) en Sam (links).
Beide zijn aan boord opgegroeid.